ATEN UC3020 CAMLIVE
W dobie zdalnej pracy masowo wykorzystywane są popularne komunikatory internetowe, takie jak np. Microsoft Teams, Skype czy Messenger. Oznaką profesjonalizmu jest dbanie o wysoką jakość obrazu podczas połączenia.
Miesięcznik informatyków i menedżerów IT sektora publicznego
W dobie zdalnej pracy masowo wykorzystywane są popularne komunikatory internetowe, takie jak np. Microsoft Teams, Skype czy Messenger. Oznaką profesjonalizmu jest dbanie o wysoką jakość obrazu podczas połączenia.
Papierowe dokumenty są obecne we wszystkich urzędach. Skaner z automatycznym podajnikiem arkuszy to dziś podstawowy element systemu zarządzania obiegiem informacji, a wraz z odpowiednim oprogramowaniem do ich przetwarzania często okazuje się wręcz niezbędny.
Wszechobecna cyfryzacja życia gospodarczego ma znaczący wpływ na funkcjonowanie jednostek sektora finansów publicznych. Elektroniczna komunikacja, dokument elektroniczny czy też elektroniczne składanie ofert oraz wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu stały się naszą codziennością.
Świat wkroczył w erę cyfrową, dzięki której mamy wszystko na wyciągnięcie ręki. Cyfrowo możemy robić zakupy, korzystać z bankowości, oglądać filmy na życzenie, uzyskać dostęp do muzyki czy znaleźć odpowiedź na prawie każde pytanie.
Trójwymiarowy model Poznania tworzony jest od 2018 r. w ramach Systemu Informacji Przestrzennej (SIP). System ten, prowadzony przez Zarząd Geodezji i Katastru Miejskiego GEOPOZ, optymalizuje wiele procesów zarządzania w stolicy Wielkopolski.
Od momentu wybuchu pandemii większość firm zmieniła swoje biura na przestrzeń wirtualną. Częściej niż w czasach przed koronawirusem korzystamy z naszych prywatnych laptopów i drukarek – stały się one elementem naszego domowego biura.
Dostępność cyfrowa to w ostatnich latach bardzo popularny i ważny temat. Niestety, wciąż nie wszyscy przedstawiciele administracji publicznej są świadomi obowiązków, które na nich ciążą.
Większość podmiotów administracji publicznej, dokonując transformacji cyfrowej, dostrzegła zalety digitalizacji dokumentów. Priorytetem stał się płynny i efektywny przepływ danych – m.in. za pomocą systemów klasy EZD – umożliwiający wykonywanie obowiązków służbowych bezpośrednio z domu.
Dobrze zaprojektowana infrastruktura IT jest kluczem do sprawnego funkcjonowania, wydajnego działania i efektywnego zarządzania każdą organizacją. Sercem współczesnych firm i wielu podmiotów publicznych w zakresie IT są dziś Data Center, których podstawę stanowi moc obliczeniowa.
Rozmowa z Grzegorzem Gołdą, dyrektorem ds. sprzedaży w Cloudware Polska, o tym, w jakim kierunku zmierza rozwój chmury oraz jakie korzyści z rosnącej popularności rozwiązań hybrydowych mogą czerpać przedsiębiorstwa.
Na rynek trafia coraz więcej urządzeń i aplikacji, które potrafią w pełni wykorzystać atuty szybkich połączeń sieciowych 10 GbE. Jednak w wielu organizacjach wciąż jeszcze nie wdrożono infrastruktury gotowej do obsługi tak szybkich transferów.
Seria ThinkPad X1 Carbon od zawsze kojarzy się z najlepszą specyfikacją techniczną i taką też znajdziemy w modelu najnowszej, 8 generacji. Laptop został wyposażony w procesor Intel® Core™ 10 generacji z 4 rdzeniami, nawet 16 GB pamięci RAM, superszybki i pojemny dysk SSD oraz, w zależności od modelu, niezwykle jasny i wyraźny.
28 października 2020 r. Sejm RP uchwalił ustawę o zmianie ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych oraz niektórych innych ustaw. Nowela przewiduje rozwiązania prawne mające na celu elektronizację całego procesu opiniowania wniosków o wydanie opinii o celowości inwestycji (OCI) w zakresie usług medycznych, co ma usprawnić całą procedurę. Chodzi o to, aby…
Dynabook Portégé X30L-J i Portégé X40-J Dynabook, który przejął po Toshibie segment laptopów, przedstawił nowe modele z serii Portégé: X30L-J i X40-J. Pierwszy z nich ma 13 cali (jego masa wynosi zaledwie 906 g), a drugi jest urządzeniem 14-calowym. Oba są wyposażone w procesory Intel Core jedenastej generacji – wśród dostępnych wariantów znajdziemy układy i3,…
Od 5 grudnia 2020 r. podczas kontroli drogowej nie trzeba już mieć przy sobie fizycznego dokumentu prawa jazdy. Potwierdzenie stosownych uprawnień można okazać za pomocą aplikacji mObywatel, w której pojawił się moduł mPrawo Jazdy. Jak czytamy na stronie Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, zniesienie obowiązku posiadania przy sobie prawa jazdy to efekt tzw. pakietu deregulacyjnego dla…
Zaawansowane rozwiązania technologiczne są coraz powszechniej wykorzystywane w sektorze ochrony zdrowia. Transformacja cyfrowa przyspiesza, aby zapewnić wszystkim stronom – pacjentom, lekarzom i instytucjom odpowiedzialnym za zdrowie publiczne – wysoki poziom bezpieczeństwa i optymalizację działania.
Po raz szósty wspólnie z Czytelnikami oceniliśmy urządzenia i oprogramowanie, nagradzając te rozwiązania, które najlepiej sprawdzają się w urzędowej rzeczywistości. W podsumowaniach minionego roku nie da się uniknąć nawiązania do COVID-19. Nie inaczej jest w wypadku naszego zestawienia.
The Future is Data. Przyszłość to dane to konferencja, która odbyła się 19 listopada 2020 roku. Jej głównym celem była wymiana wiedzy i doświadczeń na temat szans i wyzwań w zakresie otwierania danych, promocja ich potencjału oraz zachęcenie do ich wykorzystywania w innowacyjnych produktach i usługach. Każde nowoczesne i transparentne państwo powinno być innowacyjne w…
7 października 2020 r. Sejm RP uchwalił ustawę o doręczeniach elektronicznych. Celem tego aktu prawnego jest umożliwienie podmiotom publicznym jak najszerszego świadczenia usług elektronicznych wewnątrz administracji oraz wprowadzenie rozwiązań zapewniających obywatelowi i przedsiębiorcy załatwienie danej sprawy urzędowej na odległość. Na potrzeby realizacji doręczenia elektronicznego zostanie stworzony nowy rejestr publiczny, tzw. baza adresów elektronicznych. Wpis adresu…
14 października 2020 r. Prezydent RP podpisał ustawę z dnia 17 września 2020 r. o zmianie ustawy o systemie powiadamiania ratunkowego. Nowela zakłada utworzenie w urzędzie obsługującym ministra właściwego ds. administracji publicznej Krajowego Centrum Monitorowania Systemu Powiadamiania Ratunkowego (KCM SPR). Jego głównym zadaniem będzie utrzymanie ciągłości działania i rozwój systemu teleinformatycznego, przygotowywanie i prowadzenie szkoleń…
13 października 2020 r. Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o zmianie ustawy Kodeks postępowania administracyjnego oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Sprawiedliwości. Nowela zakłada wydawanie zaświadczeń w postaci dokumentu elektronicznego, opatrzonych kwalifikowaną pieczęcią elektroniczną. Rozwiązanie to ułatwi udzielanie informacji z Krajowego Rejestru Karnego (KRK) oraz pozwoli na usprawnienie wydawania zaświadczeń przez organy administracji publicznej.…
W świecie narażonym na cyfrową inwigilację szyfrowanie danych okazuje się kluczem do zapewnienia ochrony prywatności w korespondencji prowadzonej za pomocą poczty elektronicznej. W tym celu sprawdzi się silne narzędzie kryptograficzne, takie jak OpenPGP.
W Centrum Cyfrowej Nauki i Technologii UKSW uruchomiony został superkomputer, przeznaczony do realizowania obliczeń wysokiej wydajności, rozszerzonych o zadania sztucznej inteligencji i wysokowydajnej analizy danych. Tego wyzwania podjęła się polska firma Infonet Projekt i producent systemu – IBM. Superkomputer umożliwia realizację zagadnień modelowania symulacji, zjawisk i procesów, bazując na dużych zbiorach danych.
Panel monitora medycznego firmy Sony zaprojektowano tak, by ograniczyć odbicia światła na intensywnie oświetlonych salach operacyjnych i zapewnić wyraźny, kontrastowy obraz poprzez tłumienie refleksów i rozpraszanie światła. Ergonomiczna konstrukcja została zoptymalizowana do użytku w ośrodkach chirurgii i klinikach.
Obecnie prawie każda firma, niezależnie od branży i wielkości, korzysta z co najmniej jednego rodzaju usługi IT w chmurze.
Obecnie prawie każda firma, niezależnie od branży i wielkości, korzysta z co najmniej jednego rodzaju usługi IT w chmurze.
Jak co roku w listopadzie NetApp hucznie obchodzi konferencję NetApp Insight. Również w tym roku NetApp ogłosił ulepszenia flagowego systemu ONTAP (obecnie zaprezentowana wersja 9.8). Nowa wersja jest jeszcze mocniej zintegrowana z chmurą i bardziej elastyczna, umiejętnie wpasowując się w hybrydowy ekosystem IT.
Mierzymy się obecnie z wyjątkową sytuacją. Firmy i organizacje zamykają biura, przenosząc pracowników w tryb pracy zdalnej. Dotyczy to nie tylko firm prywatnych, ale i administracji publicznej, bowiem w Dzienniku Ustaw ukazało się rozporządzenie wprowadzające pracę zdalną m.in. w urzędach samorządowych w związku z wystąpieniem stanu epidemii.
Współpraca pomiędzy Urzędem Miejskim w Bielsku-Białej a firmą REKORD SI sięga 1991 r., a więc początków działalności spółki w sferze administracji samorządowej. Bielski ratusz był pierwszym urzędem, który skorzystał z informatycznych rozwiązań firmy.
Nie od dziś wiadomo, że wydajność członków zespołu przekłada się na efektywność działania całej firmy. Niestety, jak wynika z raportu opracowanego na zlecenie Vouchercloud, przeciętny pracownik w ciągu typowego, ośmiogodzinnego dnia pracy produktywnie wykonuje swoje obowiązki zaledwie przez ok. 40% czasu. Co więcej, poziom zaangażowania w wykonywane czynności spada w ciągu dnia.
Koncepcja przetwarzania danych w chmurze ma już prawie ćwierć wieku i dziś trudno sobie wyobrazić świat bez niej. Z usługi Gmail korzystają prawie dwa miliardy użytkowników! Z kolei z usługi Microsoft 365 – obejmującej m.in. pakiet biurowy Office, usługi współdzielenia dokumentów OneDrive i Sharepoint, e-mail i wiele usług dodatkowych – ponad milion firm utrzymujących ponad 200 mln kont.
Zapraszamy przedstawicieli administracji rządowej i samorządowej, organizacji pozarządowych, przedsiębiorców oraz wszystkich zainteresowanych tematyką otwartości danych na pierwszą międzynarodową konferencję o otwartych danych – The Future is Data. Przyszłość to dane. Celem wydarzenia jest prezentacja efektów wykorzystywania otwartych danych w Polsce i na świecie, pokazanie potencjału i zachęcenie do korzystania z otwartych danych z portalu dane.gov.pl…
Zastanów się, ile możesz zaoszczędzić czasu, jeśli jedną powtarzalną czynność zrobi za Ciebie program? A ile zaoszczędzisz, jeśli takich czynności będzie więcej? Mówią, że czas to pieniądz. Nie trać ani jednego ani drugiego. W najnowszej wersji systemu ITManager znajdziesz nowy moduł Automatyzacji, którego możliwości szybko docenisz.
17 października rusza czwarta edycja Digital Cultures, znanego miejsca spotkań twórców cyfrowych i kuratorów ze światowej czołówki. W tym roku wydarzenie pod hasłem Przyszłości wyobrażone otwiera się na szerszą publiczność, przybierając nowy format – festiwalu online. Choć głównym tematem będą pytania dotyczące tego, co przed nami, przywołane zostaną także dawne wizje przyszłości, jeszcze kilka lat lub miesięcy temu uznawane za nierealne fantazje.
Cyfrowy telefon biurkowy KX-DT680 został zaprojektowany do współpracy z serwerami komunikacyjnymi firmy Panasonic. Co ciekawe, budowa i interfejs telefonu są takie same, jak w przypadku urządzeń IP, co sprawia, że jego użytkowanie jest podobne do tego, które znamy z systemów telefonii internetowej.
Coraz częściej korzystamy z elektronicznych wersji dokumentów, jednak w biurowej rzeczywistości bez papierowych wydruków nadal nie można się obejść. Dzięki urządzeniom wielofunkcyjnym nie tylko stworzymy fizyczne dokumenty i ich kopie, ale też przeniesiemy je do świata cyfrowego.
Tworzenie kopii zapasowych oraz rozbudowane scenariusze disaster recovery to już często za mało, aby zapewnić ciągłość działania i szybkie przywrócenie systemu do pracy. Acronis Cyber Protect wychodzi naprzeciw nowym wyzwaniom, oferując kompleksowe oprogramowanie chroniące dane zarówno na poziomie backupu, jak i w zakresie przeciwdziałania malware’owi.
Katalog e-usług w obszarze ochrony zdrowia systematycznie rośnie. Do e-recepty i Internetowego Konta Pacjenta w najbliższym czasie dołączy e-skierowanie, a w przyszłości cała dokumentacja medyczna pacjenta będzie dostępna elektronicznie.
Drukarki zawsze były i jeszcze długo pozostaną jednym z najważniejszych urządzeń biurowych. Jak się okazuje, szybki rozwój i upowszechnienie technologii cyfrowych, a także popularność rozwiązań chmurowych wcale nie sprawiły, że wynalazek Gutenberga odszedł do lamusa. Zweryfikujmy więc kilka mitów dotyczących drukarek w biurze.
TP-Link rozszerza swoją ofertę, wprowadzając system Omada SDN. Jest to platforma do programowego zarządzania infrastrukturą sieciową złożoną z urządzeń serii Omada. Są to zarówno punkty dostępowe, przełączniki, jak i bramy sieciowe tworzące jedną, zintegrowaną sieć z możliwością konfiguracji i administrowania przez chmurę.
Jak wynika z badania firmy IDC „European Tech and Industry Pulse Survey”, 30% organizacji sektora publicznego z Europy Zachodniej już korzysta z rozwiązań wykorzystujących algorytmy sztucznej inteligencji w codziennej działalności, a kolejne 20% planuje wdrożenie rozwiązań z zakresu AI (Artificial Intelligence) do końca roku. W Europie Środkowo-Wschodniej jest to odpowiednio 3% i 8%.
Najnowsze Okienka są już na tyle dopracowane, że mogą działać stabilnie przez kilka lat. Jeśli jednak system zacznie się zawieszać, resetować lub nie będzie można go uruchomić, mogą nam pomóc wbudowane narzędzia naprawcze.
Stabilność, niezawodność i elastyczność sieci to cechy, na których zależy każdemu administratorowi infrastruktury urzędu. Wysiłki specjalistów mogą jednak nie przynosić zadowalającego efektu, jeśli w instalacji brakuje solidnego przełącznika – takiego, który jest gotowy do obsługi stale rosnącej sieci i zarządzania wieloma radiowymi punktami dostępowymi AP.
Stabilność, niezawodność i elastyczność sieci to cechy, na których zależy każdemu administratorowi infrastruktury urzędu. Wysiłki specjalistów mogą jednak nie przynosić zadowalającego efektu, jeśli w instalacji brakuje solidnego przełącznika – takiego, który jest gotowy do obsługi stale rosnącej sieci i zarządzania wieloma radiowymi punktami dostępowymi AP.
Pojęcie serwisdesku lub helpdesku często kojarzy się z dużymi organizacjami i zawiłymi procedurami. W tym artykule chcielibyśmy Cię przekonać, że średni, a nawet mały urząd również potrzebują systemu ticketowego. Jeżeli potrafisz się utożsamić z poniższym akapitem, to może zainteresuje Cię również reszta artykułu.
Digitalizuj, edytuj, zabezpieczaj, udostępniaj i współpracuj przy tworzeniu dokumentów!
Praca w administracji wiąże się z szeregiem niełatwych zadań i godzinami spędzonymi na pracy z dokumentami. Jak ułatwić i przede wszystkim skrócić czas poświęcany na żmudne przepisywanie i edycję dokumentów? Z pomocą przyjdzie ABBYY FineReader PDF 15.
Panująca pandemia COVID-19 sprawiła, że przedsiębiorcy musieli się zmierzyć z wieloma wyzwaniami. Największym z nich było zapewnienie pracownikom i klientom bezpieczeństwa, co wiązało się z dostosowaniem przestrzeni – biura, hali magazynowej, sklepu czy też sali restauracyjnej – do coraz to nowszych regulacji związanych z bezpieczeństwem wydawanych przez rząd.
Rozmowa z Dariuszem Kupcem, dyrektorem ds. wdrożeń w firmie Cloudware Polska, o tym, jak nowoczesne rozwiązania chmurowe mogą wspierać rozwój administracji publicznej.
Zapewnienie powszechnego dostępu do internetu to jedna z kluczowych potrzeb nowoczesnych społeczeństw. Czas pandemii pokazał, że szybka i stabilna sieć pozwala przetrwać przedsiębiorstwom dzięki wdrożeniu pracy zdalnej, a także obsługiwać sprawy urzędowe z własnego domu oraz pozostawać w kontakcie ze współpracownikami. Doświadczenia te mają wpływ na rosnącą popularność Wi-Fi 6, czyli nowego standardu sieci bezprzewodowej.
24 sierpnia 2020 rozpoczął się nabór wniosków w konkursie „Centrum wiedzy o dostępności”. W ramach programu Dostępność Plus uczelnie wyższe będą mogły ubiegać się o wsparcie unijne na tworzenie i działanie centrów wiedzy o dostępności. Na ten cel ma zostać przeznaczonych 30 mln zł z programu Wiedza Edukacja Rozwój (POWER). W centrach zgodnie z zasadami…
Dzięki aplikacji przygotowanej przez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (ARiMR) rolnicy mogą przesłać do ARiMR wymagane przez agencję fotografie dokumentów lub geotagowane zdjęcia gruntów i upraw, które są niezbędne np. przy weryfikacji wniosku o dopłaty obszarowe. Dzięki temu nie ma konieczności przeprowadzania kontroli terenowej przez urzędników. Aplikacja dostępna jest bezpłatnie w sklepie Google Play lub…
1 sierpnia 2020 r., w związku z wejściem w życie ustawy z dnia 12 kwietnia 2018 r. o rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m, został uruchomiony teleinformatyczny system REJA24. Dzięki temu obowiązek rejestracji oraz aktualizacji danych jednostek pływających (jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m) można realizować…
Technologie języka umożliwiają komunikację ponad granicami i językami. Dzięki narzędziom opartym na przetwarzaniu języka naturalnego i SI uczestnicy jednolitego rynku cyfrowego uzyskują natychmiastowy dostęp do zasobów cyfrowych we wszystkich językach UE.
Praca w administracji wiąże się z szeregiem niełatwych zadań i godzinami spędzonymi na pracy z dokumentami. Jak ułatwić i przede wszystkim skrócić czas poświęcany na żmudne przepisywanie i edycję dokumentów? Z pomocą przyjdzie ABBYY FineReader PDF 15.
Praca w administracji wiąże się z szeregiem niełatwych zadań i godzinami spędzonymi na pracy z dokumentami. Jak ułatwić i przede wszystkim skrócić czas poświęcany na żmudne przepisywanie i edycję dokumentów? Z pomocą przyjdzie ABBYY FineReader PDF 15.
Administracja korespondencji to często godziny żmudnych przygotowań pism do zeskanowania. Główne wyzwania procesu to: różne formaty dokumentów, ich grubość czy słaba jakość przy rosnącej ilości przesyłek oznacza nie lada problem z digitalizacją. Wiele osób, wybierając rozwiązanie, nie zdaje sobie sprawy, z czym „punkt kancelaryjny” ma do czynienia na co dzień. Większość urzędów preferuje urządzenia typu MFP jako najlepsze i usprawniające rejestrację pism przychodzących. Czy tak jest w rzeczywistości?
25 maja 2020 r. weszła w życie ustawa z dnia 14 maja 2020 r. o zmianie niektórych ustaw w zakresie działań osłonowych w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2 (tzw. Tarcza antykryzysowa 3:0). 24 czerwca 2020 r. zaczęła obowiązywać ustawa o dopłatach do oprocentowania kredytów bankowych udzielanych na zapewnienie płynności finansowej przedsiębiorcom dotkniętym skutkami COVID-19…
30 lipca 2020 r. weszła w życie ustawa z dnia 11 września 2019 r. o zmianie ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji oraz niektórych innych ustaw. Ma ona na celu uproszczenie i usprawnienie procedur obowiązujących w egzekucji administracyjnej. Zasadą stało się przekazywanie wniosków egzekucyjnych i tytułów wykonawczych w formie elektronicznej. Nowe regulacje zwalniają organy egzekucyjne,…
1 lipca 2020 r. weszła w życie ustawa z dnia 13 lutego 2020 r. o zmianie ustawy Kodeks postępowania cywilnego oraz niektórych innych ustaw. Na mocy znowelizowanych aktów prawnych w strukturach sądownictwa powszechnego stworzone zostały odrębne jednostki organizacyjne, które zajmują się wyłącznie sprawami dotyczącymi praw autorskich, własności intelektualnej oraz zapobiegania i zwalczania nieuczciwej konkurencji. Dzięki…
Rozwój technologii pozwala na identyfikowanie się w różnych systemach i usługach na podstawie smartfona, natomiast zmiany prawne pozwalają na wykorzystanie tej samej identyfikacji elektronicznej zarówno w usługach administracji publicznej, jak i komercyjnych.
Dell EMC PowerStore Wyspecjalizowana macierz dyskowa w rozmiarze 2U z wbudowanym hiperwizorem VMware ESXi oferuje dostępność do danych na poziomie bliskim stu procent (dokładnie 99,9999%). EMC PowerStore upraszcza infrastrukturę IT i może zmniejszyć koszty i pojemność rozwiązań IT dzięki stałej deduplikacji, kompresji i gwarantowanej redukcji danych w stosunku 4:1. Dużym atutem jest obsługa czołowych systemów zarządzania i orkiestracji, w tym Kubernetes, Ansible i VMware vRealize Orchestrator. Macierz…
Komisja Europejska opublikowała ranking indeksu gospodarki cyfrowej i społeczeństwa cyfrowego (DESI) na 2020 r. Od 6 lat unijne sprawozdania podsumowują odpowiednie wskaźniki wydajności cyfrowej Europy i śledzą ewolucję krajów UE w zakresie konkurencyjności cyfrowej. W tegorocznej edycji rankingu Polska awansowała o dwie pozycje – uzyskaliśmy wynik 45 w stosunku do średniej unijnej 52,6. Rok wcześniej zdobyliśmy 41,6 (średnia unijna 52,5). Polska ma najwyższy w skali UE…
Firma Veeam ogłosiła dostępność nowych rozwiązań do tworzenia kopii zapasowych i odzyskiwania dla Microsoft Azure. Przenośny format kopii zapasowych umożliwia korzystanie z rozwiązań Cloud Mobility – w tym tworzenie kopii zapasowych, odzyskiwanie i migrację w środowisku wielochmurowym. Spośród cech warto wymienić automatyzację migawek dla częstszych punktów przywracania, tworzenie kopii zapasowych do pamięci masowej Azure Blob oraz szybkie odzyskiwanie danych na poziomie plików. Rozwiązanie…
Ponad 50 tys. gdynian korzysta z Karty Mieszkańca. Władze miasta rozszerzyły jej funkcje, uruchamiając Konto Mieszkańca. Stanowi ono element autorskiego oprogramowania stworzonego przez Miasto Gdynię i Zespół Gdyńskiego Centrum Kontaktu. Będzie ono regularnie rozwijane i wzbogacane o nowe moduły i funkcje. Karta Mieszkańca funkcjonuje w Gdyni od września 2018 r. w ramach programu Moje Miasto Gdynia. Została stworzona, aby ułatwić mieszkańcom dostęp do bogatej oferty miejskich…
Chociaż sieć szerokopasmowa coraz silniej oplata Polskę, wciąż wiele miejsc w kraju pozostaje offline. Bezpłatne, publiczne sieci Wi-Fi niosą za sobą mnóstwo korzyści. Dla gmin wiążą się jednak z trudnościami – głównie finansowymi.
Rozmowa z Grzegorzem Huniczem, dyrektorem Wydziału Informatyki i Telekomunikacji w Urzędzie Miasta Lublin, o tym, jak szybko i skutecznie można zorganizować zdalną pracę magistratu.
Urząd Marszałkowski województwa lubuskiego w partnerstwie z 11 gminami województwa lubuskiego realizuje projekt „Lubuski e-Urząd II”. Jego celem jest uruchomienie szerokiego zakresu usług publicznych dostępnych drogą elektroniczną. W wyniku jego realizacji zostanie zwiększona dostępność lub dojrzałość usług publicznych świadczonych drogą elektroniczną oraz stworzone zostaną lub poprawione warunki techniczno-organizacyjne realizacji tych usług. Główny element rozwiązania stanowić będzie zmodernizowany system…
18 kwietnia 2020 r. weszła w życie ustawa z dnia 3 kwietnia 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach wspierających realizację programów operacyjnych w związku z wystąpieniem COVID-19 w 2020 r., z tym że prawie wszystkie jej zapisy obowiązują z mocą od dnia 1 lutego 2020 r. Ustawa wprowadza regulacje, których celem jest płynna realizacja i rozliczenie projektów dofinansowanych w ramach programów operacyjnych, w warunkach kryzysu wywołanego pandemią COVID-19. Rozwiązania te dają podstawę prawną instytucjom…
Realizowanie zadań z zakresu cyberbezpieczeństwa wymaga specjalistycznych umiejętności. Jednostki administracji, które chcą skorzystać ze wsparcia zewnętrznych podmiotów, muszą przygotować zgodne z przepisami umowy zabezpieczające ich interesy.
PowerShell to obiektowe środowisko oparte na platformie .NET, które sprawdza się jako interakcyjna powłoka systemu lub interpreter skryptów. Duży zestaw komend oraz modularna budowa czynią z niego doskonałe narzędzie pracy.
Wydawałoby się, że wszyscy już rozumieją, czym jest publiczna chmura obliczeniowa. Kiedy jednak przechodzimy do konkretów na temat jej wdrożenia, pojawiają się wątpliwości, które powodują, że niekiedy trzeba zaczynać od samej definicji.
W początkowym okresie upowszechniania się komputerów za najbardziej szkodliwe dla zdrowia uznawano pole elektromagnetyczne, którego źródłem były monitory. Problem szybko rozwiązano, ale nie da się ukryć, że obawa przed szkodliwym promieniowaniem pozostała.
Artykuł pochodzi z wydania: Grudzień 2019 F-Secure Client Security 14.10 W zestawieniu najlepszych producentów F-Secure pojawił się do tej pory tylko jeden raz. W 2016 r. na trzecim miejscu znalazła się usługa Protection Service for Business. W tym roku uznaliście, że fińscy specjaliści ds. cyberbezpieczeństwa zasługują na najwyższe uznanie. Konkretnie doceniliście pakiet Client Security w wersji…
Artykuł pochodzi z wydania: Grudzień 2019 Kyocera ECOSYS P3155dn Bezkonkurencyjna w tej kategorii okazała się monochromatyczna drukarka laserowa Kyocera ECOSYS P3155dn. Urządzenie jest szybkie – czas wydruku pierwszej strony to 4,5 s, a prędkość drukowania wynosi 55 stron/min. Możliwe jest drukowanie dwustronne w formatach A4, A5, B5, letter, legal oraz innych w zakresie 140 x 210–216…
Artykuł pochodzi z wydania: Grudzień 2019 Madkom SIDAS mikroEZD Wyróżnione w tej kategorii zostały trzy produkty wspierające elektroniczne zarządzanie dokumentacją, co wyraźnie wskazuje, jak ogromne jest zainteresowanie urzędów tego rodzaju oprogramowaniem. Rozwiązań EZD nie brakuje i każdy może znaleźć odpowiednie dla danej jednostki narzędzie. Zdaniem głosujących najlepszym komercyjnym rozwiązaniem dającym możliwość elektronicznej obsługi dokum entów oraz…
Artykuł pochodzi z wydania: Grudzień 2019 Ever Sinline RT XL 3000 To kolejny produkt, który pojawił się zarówno w testach na łamach „IT w Administracji”, jak i w zestawieniu najlepszych produktów mijającego roku. Zasilacz awaryjny Ever Sinline RT XL 3000 to bardzo dobre, choć kosztowne urządzenie, które sprawdzi się w wielu różnych zastosowaniach. Duża moc (3000…
Artykuł pochodzi z wydania: Grudzień 2019 NetApp AFF C190 Jak informuje producent, macierz AFF C190 jest kierowanym do małych podmiotów rozwiązaniem typu all-flash. Pozwala upakować nawet 50 TB zdeduplikowanej przestrzeni w urządzeniu wysokim na 2U. Ta pojemność jest osiągalna przy założeniu, że zainstalowano maksymalną liczbę dysków SSD (24 dyski), a efektywność wykorzystania pamięci masowej wynosi 3:1.…
Rok 2019 nie zmienił w znaczący sposób Waszego wyobrażenia o idealnym komputerze.
Rok 2019 nie zmienił w znaczący sposób Waszego wyobrażenia o idealnym komputerze.
Już po raz trzeci najlepszym serwerem zostało urządzenie opatrzone logo firmy Dell.
Jednym z zadań miesięcznika „IT w Administracji” jest promowanie sprawdzonych i godnych zaufania rozwiązań sprzętowych i systemowych, dlatego na gali konkursu Produkt Roku IT w Administracji pojawili się przedstawiciele producentów najlepszych naszym zdaniem rozwiązań dla podmiotów publicznych.
W początkowym okresie upowszechniania się komputerów za najbardziej szkodliwe dla zdrowia uznawano pole elektromagnetyczne, którego źródłem były monitory. Problem szybko rozwiązano, ale nie da się ukryć, że obawa przed szkodliwym promieniowaniem pozostała.
Według raportu o stanie bezpieczeństwa cyberprzestrzeni RP w 2018 r. tendencja zgłoszeń o potencjalnym wystąpieniu incydentów jest rosnąca. Związane jest to ze wzrostem zainteresowania atakami na jednostki administracji rządowej i samorządowej.
Według raportu o stanie bezpieczeństwa cyberprzestrzeni RP w 2018 r. tendencja zgłoszeń o potencjalnym wystąpieniu incydentów jest rosnąca. Związane jest to ze wzrostem zainteresowania atakami na jednostki administracji rządowej i samorządowej.
Sztuczna inteligencja to już nie tylko temat pojawiający się w powieściach i filmach science fiction. To namacalny element rewolucji technologicznej, który wywiera wpływ nie tylko na sektor prywatny, ale coraz częściej na instytucje publiczne i relacje władza–obywatel.
W postępowaniach administracyjnych przepisy wymagają posługiwania się oryginałami dokumentów. Niekiedy z różnych przyczyn oryginalne dokumenty muszą być zastąpione przez ich kopie, przy czym moc dowodową posiadają wyłącznie odpisy uwierzytelnione.
W postępowaniach administracyjnych przepisy wymagają posługiwania się oryginałami dokumentów. Niekiedy z różnych przyczyn oryginalne dokumenty muszą być zastąpione przez ich kopie, przy czym moc dowodową posiadają wyłącznie odpisy uwierzytelnione.
W połowie lutego br. skierowano do konsultacji projekt ustawy o elektronizacji doręczeń. Zgłoszono do niego ponad 1300 uwag dotyczących m.in. tego, jak nowe przepisy wpłyną na tradycyjny rynek pocztowy, elektronizację urzędów i rynek dostawców usług zaufania.
Zarówno duże, jak i małe instytucje do sprawnego działania potrzebują wydajnego przepływu informacji. Zapewnia im to obsługa dokumentów w postaci elektronicznej zamiast papierowej. Dlatego szybki skaner dokumentowy jest dziś niezbędnym wyposażeniem każdego biura podawczego.