Adwertorial
Od jesieni trwa nabór wniosków do programu „Cyfrowa gmina”. Otrzymane dofinansowanie samorządy mogą przeznaczyć na wsparcie rozwoju cyfrowego instytucji czy zwiększenie cyberbezpieczeństwa. Chcesz wziąć udział w programie i efektywnie wykorzystać środki? Postaw na ABBYY FineReader!
Cyfrowe bezpieczeństwo w dobie pandemii COVID-19
Pandemia COVID-19 pokazała, jak istotne jest dostosowanie jednostek samorządu terytorialnego do wymagań współczesnego, cyfrowego społeczeństwa. Obnażyła również to, jak ogromne są różnice w przygotowaniu poszczególnych gmin do przeniesienia swoich działań do sieci. Sprawne wykorzystywanie nowoczesnych technologii cyfrowych jest bowiem bezpośrednio związane nie tylko z ich dostępnością, ale także z posiadaniem przez pracowników odpowiednich kompetencji.
Na czym polega program „Cyfrowa gmina”?
Projekt ma na celu wsparcie rozwoju cyfrowego instytucji samorządowych oraz zwiększenie cyberbezpieczeństwa. Kierowany jest do wszystkich gmin w Polsce – miejskich, miejsko-wiejskich oraz wiejskich. Nie wymaga od jednostek samorządu terytorialnego wkładu własnego, za to gminy mogą otrzymać dofinansowanie w formie grantu do 100% wydatków kwalifikowanych, a minimalna wysokość grantu dla jednej gminy może wynosić nawet 100 000 zł. Ze względu na wysokość możliwego dofinansowania oraz uproszczoną procedurę pozyskania środków jest to niezwykle atrakcyjne rozwiązanie dla potencjalnych beneficjentów.
Dofinansowanie w ramach projektu można otrzymać na zadania związane z cyfryzacją urzędów, a także jednostek im podległych i nadzorowanych. Po pierwsze pieniądze mogą być przeznaczone na sprzęt IT i oprogramowanie, licencje niezbędne do realizacji e-usług, pracy i edukacji zdalnej. Drugim obszarem jest edukacja cyfrowa dla jednostek samorządu terytorialnego w zakresie obsługi nabytego sprzętu oraz oprogramowania i licencji. Dofinansowanie można otrzymać również na działania związane z analizą stanu cyberbezpieczeństwa, a także zapewnienia cyberbezpieczeństwa samorządowych systemów informatycznych.
Zalety transformacji cyfrowej urzędów
Szybsza i łatwiejsza transformacja cyfrowa zaczyna się od wsparcia codziennej pracy pracowników urzędów. Blisko połowa z nich co najmniej kilka razy w tygodniu przepisuje minimum jedną stronę papierowego dokumentu, co zajmuje około 15 min. Do tego pojawiają się wyzwania związane z brakiem możliwości wyszukiwania pełnotekstowego w papierowym archiwum oraz te polegające na konwertowaniu zeskanowanych plików do formatów pozwalających na edycję, w tym także wyodrębnianie cytatów czy kopiowanie tabel. Pracownicy spędzają mnóstwo cennego czasu na wyszukiwaniu informacji związanych z powierzonymi im zadaniami – przeglądają tradycyjne archiwa, czytają wielostronicowe dokumenty i nierzadko mozolnie przepisują fragmenty, które są im potrzebne. Zmagają się też z porównywaniem treści na pozór identycznych dokumentów. Nie można również zapomnieć o kwestiach związanych z rodo i koniecznością anonimizacji danych. Niestety prawidłowe ukrywanie danych nierzadko wciąż stanowi problem – są one często zamazywane w prostych plikach graficznych, a nawet za pomocą markerów, co oczywiście w żaden sposób nie poprawia poziomu bezpieczeństwa. Warto też wspomnieć o innych środkach ochrony, takich jak chociażby zabezpieczanie hasłami przesyłanych plików z istotnymi danymi.
Wszystko to wpływa na produktywność i bezpieczeństwo, a nierzadko może też frustrować́ – nie tylko samych pracowników, ale i petentów, którzy czekają na załatwienie swoich spraw.
FineReader PDF – wsparcie w cyfryzacji codziennej pracy jednostek samorządu terytorialnego
Digitalizacja dokumentów to pierwszy krok w cyfrowej transformacji urzędu, a PDF stał się w tym procesie standardowym formatem. Rozwiązania ABBYY FineReader pozwalają wykonać efektywniej wiele zadań, które do tej pory zajmowały dużo czasu.
ABBYY FineReader PDF to kompletne narzędzie do pracy z formatem PDF, które znacznie poprawia wydajność w cyfrowym miejscu pracy. Program pozwala:
- chronić dane dzięki hasłom i anonimizacji,
- tworzyć i konwertować pliki PDF,
- tworzyć i edytować formularze,
- edytować pliki PDF i współpracować nad nimi,
- tworzyć przeszukiwalne pliki PDF,
- stosować edycję wielowierszową,
- wyodrębniać tekst z tabel,
- automatycznie wykrywać adresy URL,
- stosować podpisy cyfrowe.
ABBYY FineReader PDF udostępnia narzędzia do wydajnej współpracy, edycji i ponownego wykorzystywania dokumentów cyfrowych i papierowych, poprawiając w ten sposób komunikację i produktywność w cyfrowym miejscu pracy. Wybierając rozwiązanie FineReader PDF, pracownicy jednostek samorządu terytorialnego zyskują dedykowaną obsługę programistów oraz elastyczne opcje licencjonowania.
Napisz do nas, by dowiedzieć się więcej: finereader@finereader.pl