1 stycznia 2022 r. weszła w życie kolejna grupa przepisów ustawy z dnia 16 października 2019 r. o zmianie ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne oraz niektórych innych ustaw w zakresie dotyczącym RDK. RDK jest prowadzony przez ministra właściwego do spraw informatyzacji, który ma zapewnić jego sprawne funkcjonowanie przy użyciu systemu teleinformatycznego. Podmiot ten jest jednocześnie administratorem danych przetwarzanych w tym systemie. Celem RDK jest ułatwienie organom i instytucjom kontaktu z osobami fizycznymi w związku z usługami i zadaniami publicznymi realizowanymi przez te podmioty na rzecz obywateli. RDK został zaimplementowany jako zbiór centralny w SRP. W zbiorze tym są gromadzone następujące dane obywatela: numer PESEL, imię i nazwisko oraz, zależnie od woli obywatela, adres e-mail i (lub) nr telefonu komórkowego. Dane kontaktowe są przekazywane do rejestru dobrowolnie, a ich udostępnienie podmiotowi należącemu do określonego w ustawie zbioru podmiotów realizowane jest za pomocą urządzeń teletransmisji danych po złożeniu przez ten podmiot jednorazowego wniosku.
Podziel się!