W ramach rozwoju cyfryzacji administracji publicznej ruszył pilotażowy program GovTech inno_LAB, który ma łączyć start-upy z samorządami. Rolą młodych firm ma być udostępnienie samorządom innowacyjnych rozwiązań, proponowanie wdrożeń w duchu nowych technologii, a tym samym podnoszenie kompetencji urzędników w zakresie korzystania z inteligentnych systemów. Celem współpracy jest szeroko rozumiana optymalizacja – tworzenie praktycznych narzędzi, ułatwienia w zarządzaniu obiegiem dokumentów, wymiana informacji, oszczędność czasu i środków, a tym samym lepsza obsługa obywateli. Poza funkcjonowaniem urzędów innowacje mają koncentrować się również na transporcie, zarządzaniu energią w miastach i wszelkich rozwiązaniach z obszaru smart city. Na współpracy mogą zyskać również start-upy – szczególnie małe firmy, które dopiero budują zaufanie do proponowanych przez siebie usług i systemów. Program jest realizowany przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości i Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Nabór jst do programu jest otwarty i potrwa do 30 listopada 2022 r. Szczegółowe informacje na temat projektu można znaleźć na stronie: itwa.pl/p0.
Podziel się!