Minister cyfryzacji Janusz Cieszyński ogłosił – w komunikacie z 7 czerwca br. – że do 10 grudnia 2023 r. podmioty objęte ustawą muszą wdrożyć rozwiązania techniczne i organizacyjne niezbędne do uruchomienia systemu e-Doręczeń. Obowiązek włączenia do Krajowego Systemu Doręczeń Elektronicznych oznacza, że od daty określonej w harmonogramie instytucja musi mieć adres do doręczeń elektronicznych (ADE) zarejestrowany w bazie adresów elektronicznych (BAE), a także że korespondencja między zobowiązanymi podmiotami oraz obywatelami i innymi podmiotami będzie odbywać się za pośrednictwem systemu e-Doręczeń. Wszystkie podmioty publiczne i niepubliczne mogą korzystać z gotowego środowiska testowego (niezależnie od tego, czy mają już system klasy EZD oraz docelowy adres do doręczeń elektronicznych), które pozwoli na zapoznanie się z procesem funkcjonowania e-Doręczeń jeszcze przed wejściem w życie obowiązku. Można w tym środowisku przeanalizować każdy etap procesu (od wnioskowania o adres po wysyłkę i odbiór testowych wiadomości), a także przeprowadzić szkolenie osób, które obsługują w instytucji doręczenia elektroniczne. Szczegółowe informacje o tym, jak zgłosić chęć udziału w testach, są dostępne na stronie: itwa.pl/sl.
Podziel się!