Centralne zamówienie na usługę chmurową pakietu biurowego Microsoft Office 365 jest już dostępne dla wszystkich jednostek administracji publicznej – w tym samorządów, uczelni publicznych czy instytucji kultury. Umowa ramowa została zawarta z trzema dostawcami na rok – do czerwca 2024 r. Postępowanie wykonawcze jest przeprowadzane na platformie zakupowej Centrum Obsługi Administracji Rządowej (COAR) – w uproszczonej formie, trwa kilka dni. Dostawcy, w odpowiedzi na zapytanie konkretnej jednostki, składają ofertę, a ta wybiera tego wykonawcę, który zaoferuje najkorzystniejsze warunki cenowe. Dotychczas każda jednostka przygotowywała i przeprowadzała postępowanie na zakup pakietu biurowego samodzielnie. Możliwość centralnego zamówienia jest oceniana jako szansa na oszczędność czasu i uzyskanie korzystnych warunków świadczenia usług. Trwają prace nad kolejnymi postępowaniami centralnymi na usługi chmurowe, np. pakiet usług infrastrukturalnych (tzw. IaaS-ów) oraz usługi typu SaaS dla jst. Jednostki zainteresowane skorzystaniem z zamówienia centralnego, które nie mają konta na platformie zakupowej COAR, mogą skontaktować się z Centrum mailowo pod adresem zamowienia.pomoc@centrum.gov.pl.
Podziel się!