Przyjęty przez Rząd projekt ustawy o zmianie ustawy o doręczeniach elektronicznych przewiduje wprowadzenie okresu przejściowego (do 31 grudnia 2025 r.), który pozwoli podmiotom publicznym lepiej przygotować się do wdrożenia systemu e-doręczeń. Urzędy będą mogły stopniowo dostosowywać się do nowego sposobu prowadzenia korespondencji, tj. przygotować się organizacyjnie oraz wprowadzić systemy elektronicznego obiegu dokumentów (systemy klasy EZD), które ułatwią prowadzenie korespondencji przez e-doręczenia. W okresie przejściowym przeprowadzona zostanie kampania informacyjna w celu promocji nowego systemu, w szczególności wśród pracowników jednostek samorządów terytorialnych oraz pozostałych podmiotów publicznych. Chodzi także o wsparcie szkoleniowe dotyczące obsługi e-doręczeń oraz systemów klasy EZD. Kampania informacyjna zostanie również skierowana do obywateli. Dzięki temu zwiększy się ich świadomość na temat systemu e-doręczeń, z którego będą mogli korzystać w kontaktach z podmiotami publicznymi. Jednocześnie projekt nie zmienia terminu wejścia w życie obowiązku posiadania adresu do doręczeń elektronicznych, który został wyznaczony w komunikacie Ministra Cyfryzacji. Dla podmiotów określonych w ustawie o doręczeniach elektronicznych jest to 1 stycznia 2025 r.
Podziel się!