W ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności NASK-PIB wdroży system elektronicznego zarządzania dokumentacją EZD RP dla 2000 urzędów i instytucji publicznych, a Centralny Ośrodek Informatyki na zlecenie Ministerstwa Cyfryzacji udostępni jego chmurową wersję SaaS2 EZD RP dla 300 tys. użytkowników. Na realizację projektu przeznaczono 194,18 mln zł. Jak powiedział wicepremier Krzysztof Gawkowski, „Powszechne wykorzystanie EZD RP pozwoli na znaczną redukcję papierowego obiegu dokumentów i realnie ułatwi codzienną pracę urzędników. Usprawni to obsługę obywateli, przyspieszy procedury i obniży koszty funkcjonowania jednostek administracji”. Na stronie Ministerstwa Cyfryzacji w witrynie gov.pl zamieszczono informację, że jedynie 30,6% jednostek administracji publicznej w Polsce korzysta z systemów elektronicznego zarządzania dokumentacją jako podstawowego narzędzia pracy. Wdrażany system EZD RP ma być zintegrowany z platformą ePUAP oraz e-Doręczeniami. W ramach projektu zorganizowane zostaną szkolenia (warsztaty stacjonarne oraz kursy e-learningowe) dla 75 000 urzędników. Prowadzić je będą eksperci NASK-PIB. Ponadto NASK-PIB ma zapewniać wsparcie techniczne na każdym etapie wdrażania EZD RP.
Podziel się!