14 października 2020 r. Prezydent RP podpisał ustawę z dnia 17 września 2020 r. o zmianie ustawy o systemie powiadamiania ratunkowego. Nowela zakłada utworzenie w urzędzie obsługującym ministra właściwego ds. administracji publicznej Krajowego Centrum Monitorowania Systemu Powiadamiania Ratunkowego (KCM SPR). Jego głównym zadaniem będzie utrzymanie ciągłości działania i rozwój systemu teleinformatycznego, przygotowywanie i prowadzenie szkoleń dla pracowników systemu powiadamiania ratunkowego oraz nadzór nad przestrzeganiem procedur obsługi zgłoszeń alarmowych. Nadto wprowadzone regulacje umożliwią wszystkim obywatelom, w tym w szczególności osobom z niepełnosprawnościami, korzystanie z udostępnionej przez ministra właściwego ds. administracji publicznej aplikacji mobilnej. Dzięki zastosowaniu piktogramów pozwala ona na dokonanie zgłoszenia na numer alarmowy 112. Warunkiem skorzystania z aplikacji będzie jej bezpłatne pobranie, m.in. ze strony internetowej MSWiA oraz zarejestrowanie się. Aplikacja będzie częścią wykorzystywanego w centrach powiadamiania ratunkowego systemu teleinformatycznego. Ustawa wejdzie w życie w terminie 14 dni od dnia ogłoszenia.
Podziel się!