Adwertorial
W kwietniu pojawił się raport Najwyższej Izby Kontroli dotyczący usług publicznych świadczonych z wykorzystaniem platformy ePUAP. Raport ten stał się tematem wielu dyskusji, szczególnie wśród informatyków związanych z administracją publiczną. Nas samych, czyli firmę MagikINFO, wyniki te zainteresowały z kilku powodów. Z jednej strony nasz system przyczynił się do tego, że niektóre statystyki wypadły pomyślniej (wśród kontrolowanych są nasi klienci), ale z drugiej kontrola wykazała, że nawet duże jednostki nie mają skutecznych rozwiązań wspierających administratorów w zarządzaniu infrastrukturą.
Raport Najwyższej Izby Kontroli pokazuje, że obowiązkiem administratorów jest posiadanie aktualnej wiedzy na temat własnej infrastruktury. W systemie MagikINFO cel ten realizuje moduł audytowy, który zapewnia cykliczną i automatyczną inwentaryzację oprogramowania oraz sprzętu. Rola tego modułu jednak na tym się nie kończy. Pomaga on również w analizie sytuacji licencyjnej, dostarcza gotowe raporty przekazania, przesunięcia, odebrania i utylizacji majątku. Dodatkowo MagikINFO, oprócz klasycznej inwentaryzacji za pomocą kodów kreskowych, oferuje unikatowy system przekazywania oraz inwentaryzacji majątku za pomocą strony WWW.
Wdrożenie MagikINFO pozwoli organizacji spełnić wiele nałożonych na nią wymogów. Chodzi nie tylko o szeroko pojętą inwentaryzację, ale też zarządzanie uprawnieniami, spełnienie wymogów RODO (raportowanie, dokumentacja itd.) oraz zapewnienie administratorowi narzędzi, które ułatwią mu zarządzanie siecią instytucji (zdalny pulpit, masowe instalacje, polityki – nawet bez AD).
Bez wątpienia raport Najwyższej Izby Kontroli jest bardzo skutecznym argumentem w rozmowie z osobami decyzyjnymi w urzędzie, gdy rozważają one wdrożenie systemu MagikINFO. Obecne ustawodawstwo jednoznacznie wymaga posiadania takiego systemu w każdej jednostce. Mamy nadzieję, że kolejne kontrole wypadną zdecydowanie pomyślniej. Naszym zadaniem jest w tym Państwu pomóc.
Moduły systemu MagikINFO:
- MagikAUDIT – inwentaryzacja sprzętu oraz oprogramowania, zarządzanie licencjami i majątkiem, zdalna obsługa komputerów, zbiorcze instalacje, konfiguracja i usuwanie oprogramowania.
- MagikMONITOR – monitoring użytkowników. Umożliwia sprawdzenie wykorzystania czasu pracy, weryfikację korzystania z zainstalowanych aplikacji, a także monitoring sprzętu, zmian w systemie plików itp. Do tego dochodzą opcje blokowania – aplikacji, stron WWW, pendrive’ów.
- MagikHELPDESK – prosty system ticketowy, który jednocześnie oferuje bogatą konfigurację workflow, o ile jest ona potrzebna w danej instytucji. Zapewnia pełną integrację z AD oraz pocztą elektroniczną, a także bazy wiedzy, podpowiadanie tematów podobnych zgłoszeń podczas pisania, tworzenie dowolnych własnych formularzy i ewidencję kosztów. Dostępne są również m.in. procesy pozwalające na zatwierdzanie działań przez osoby decyzyjne, delegację do innej kategorii lub serwisanta czy pomoc dla pierwszej/drugiej linii wsparcia.
Zainteresowanych zapraszamy na bezpłatne webinarium lub do pobrania wersji testowej systemu.
Więcej informacji na magikinfo.pl.