Projekt realizowany dla Zakładu Wodociągów i Kanalizacji w Grodzisku Mazowieckim wprowadził elektroniczne biuro obsługi klienta. Umożliwił potwierdzanie tożsamości osoby fizycznej za pomocą środków identyfikacji elektronicznej udostępnianych przez dostawców tożsamości – tj. profil zaufany lub banki – oraz opatrywanie dokumentów elektronicznych podpisem zaufanym lub kwalifikowanym. Rozwiązanie uzupełnił wewnętrzny system obiegu informacji elektronicznej, który objął zarówno dokumenty elektroniczne, jak i otrzymane w postaci papierowej. Udało się zrealizować cele wdrożenia, czyli podniesienie poziomu obsługi klientów, zapewnienie dostępu do e-usług, umożliwienie zdalnego załatwiania spraw i uporządkowanie procesów wewnętrznych. Wdrożenie modułu eBOK usprawniło komunikację z odbiorcami usług. Platforma internetowa została zintegrowana z Węzłem Krajowym w zakresie potwierdzania tożsamości za pomocą środków integracji elektronicznej, a także ePUAP-em – w zakresie uzyskiwania podpisu zaufanego pod dokumentem elektronicznym. Klienci mogą też skorzystać z e-Płatności. Ponadto system umożliwia im dostęp do podstawowych informacji, m.in. wykazu faktur oraz historii odczytów na wodomierzach.
Podziel się!