Adwertorial
Nikogo już chyba nie trzeba przekonywać, jak ważne dla stabilnego funkcjonowania organizacji jest systematyczne wykonywanie kopii bezpieczeństwa. Jednak czy sam backup wystarczy? Jak ograniczyć do minimum straty powstałe w wyniku braku dostępności do kluczowych systemów firmy?
Jeżeli dopuszczamy możliwość dłuższego odtwarzania danych i systemów po awarii, to prawidłowo wykonana kopia bezpieczeństwa w zupełności nam wystarczy. Jednakże tam, gdzie czas odtworzenia po awarii odgrywa kluczową rolę, a każda minuta przestoju krytycznych dla firmy systemów informatycznych generuje poważne straty finansowe, potrzebujemy dodatkowego wsparcia.
Usługa, która pomoże rozwiązać problem
Oferowana przez firmę Acronis usługa Disaster Recovery to połączenie kopii bezpieczeństwa składowanej w chmurze z wirtualnymi serwerami usługodawcy. Dane, które według zaplanowanego przez nas harmonogramu trafiają do chmury, mają na celu odwzorowanie naszych krytycznych systemów w infrastrukturze usługodawcy, a ustalone zasoby sprzętowe i sieciowe mają nam zapewnić odpowiedni poziom usług. Dzięki temu, gdy w naszej serwerowni dojdzie do awarii, to w ciągu kilku minut jesteśmy w stanie uruchomić krytyczne dla zachowania ciągłości działania systemy i aplikacje na wirtualnych serwerach usługodawcy. Automatycznie zestawiony kanał VPN sprawi, że nasi pracownicy w sposób bezpieczny podłączą się do systemów działających w chmurze i będą na nich pracować, tak jakby działały lokalnie. Kiedy już zażegnamy kryzys i uda się nam uruchomić po awarii lokalną infrastrukturę, to kolejnym krokiem będzie rozpoczęcie procesu przywracania naszych działających w chmurze systemów na zasoby lokalne. Ten proces możemy wykonać w dogodnym dla nas.
Trzy etapy wdrożenia
Usługa zarządzana jest z poziomu centralnej konsoli webowej. Intuicyjny interfejs pozwala na łatwe jej wdrożenie i przetestowanie w środowisku produkcyjnym. Sam proces wdrożenia można podzielić na trzy etapy – w pierwszym tworzymy harmonogram wykonywania kopii bezpieczeństwa do chmury DR, następnie przydzielamy zasoby sprzętowe i sieciowe do wirtualnych serwerów usługodawcy (CPU, RAM, karta sieciowa, zewnętrzny adres IP). Ostatnim etapem jest skonfigurowanie kanału VPN między chmurą, a firmową siecią lokalną lub komputerem pracownika.
Kopia bezpieczeństwa składowana w chmurze może być wykorzystywana przez usługę Disaster Recovery do uruchamiania jako maszyna wirtualna, ale może być traktowana również jak zwykła kopia bezpieczeństwa, pozwalająca na przywracanie pojedynczych plików, katalogów, partycji czy całych dysków.
Zobacz webinar poświęcony możliwościom Acronis Disaster Recovery w środowisku produkcyjnym: www.itxon.pl/DR.
Więcej informacji
Rafał Michalak – Commercial Key Account Manager
itxon.pl
acronis.com/pl-pl/
kontakt@itxon.pl
34 399 25 36