Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów stworzył narzędzie do oznaczania treści reklamowych w mediach społecznościowych. „OznaczamReklamy” to bezpłatny filtr AR (wykorzystujący technologię rozszerzonej rzeczywistości), który można nałożyć na obrazy i materiały wideo w czasie rzeczywistym. Przygotowano dwie wersje kolorystyczne (białą i fioletową) – by można go było dopasować do publikowanych treści, a jednocześnie zachować jak największą widoczność. Narzędzie pozwala wyraźnie oznaczać materiały o charakterze komercyjnym niezależnie od tego, czy użytkownik korzysta z urządzenia mobilnego, czy stacjonarnego. Filtr można pobrać z instagramowego profilu UOKiK lub wyszukać w galerii efektów (podczas tworzenia publikacji). O działaniach UOKiK w branży influencer marketingu, rekomendacjach i wskazówkach, jakie publikacje powinny zostać opatrzone wspomnianym filtrem oraz jak prawidłowo oznaczać tego typu materiały, można przeczytać na stronie: itwa.pl/q3.
Podziel się!