Artykuł pochodzi z wydania: Grudzień 2019
Administracja publiczna to tysiące większych lub mniejszych urzędów, a także setki tysięcy urzędników. To również tysiące rozwiązań teleinformatycznych wspieranych przez sprzęt, programy i usługi. Właściwy dobór narzędzi pracy to sprawa kluczowa, dlatego wspólnie z czytelnikami już po raz piąty wyróżniliśmy produkty, które najlepiej sprawdzają się w urzędowej rzeczywistości.
Struktura naszego czasopisma, w którym poświęcamy uwagę zarówno zagadnieniom prawnym, jak i technologicznym, nie jest przypadkowa. Wprowadzane do polskiego porządku prawnego przepisy mają decydujący wpływ na to, jakie urządzenia i aplikacje trafiają do podmiotów publicznych. Świetnie ilustruje to wejście w życie ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, która na wielu jednostkach sektora finansów publicznych, przede wszystkim wchodzących w skład infrastruktury krytycznej, wymusiła wdrażanie produktów zwiększających bezpieczeństwo systemów IT.
I właśnie spełnianie wymogów bezpieczeństwa, a także funkcjonalność i cena to kryteria, które są najczęściej brane pod uwagę przez podmioty publiczne podczas zakupów. W zestawieniu Produkt Roku 2019 IT w Administracji pojawiło się wiele nowych urządzeń i programów, ale nie zabrakło też kolejnych wersji dobrze już znanych rozwiązań. Na liście znalazły się również produkty, które opisywaliśmy na łamach „IT w Administracji” w testach i przeglądach. To dowodzi, że w natłoku dostępnych na rynku rozwiązań udaje nam się wychwycić te, które przydają się w Waszej codziennej pracy.
Gala wręczenia dorocznych nagród w plebiscycie Produkt Roku IT w Administracji
Jednym z zadań miesięcznika „IT w Administracji” jest promowanie sprawdzonych i godnych zaufania rozwiązań sprzętowych i systemowych, dlatego na gali konkursu Produkt Roku IT w Administracji pojawili się przedstawiciele producentów najlepszych naszym zdaniem rozwiązań dla podmiotów publicznych.
Uroczyste wręczenie nagród nastąpiło 3 grudnia w Teatrze Kamienica. Można powiedzieć, że spotkanie w tym miejscu to tradycja, bo w gościnne progi warszawskiego teatru zaprosiliśmy laureatów po raz trzeci. Reprezentanci wyróżnionych w tym roku firm zgodnie komplementowali ideę przyświecającą konkursowi, czyli skupienie się na rozwiązaniach IT najlepiej odpowiadających specyficznym potrzebom sektora publicznego. Procedura przyznawania nagrody nie zmieniła się. Przez kilka tygodni informatycy urzędowi, menedżerowie IT sektora publicznego, specjaliści i pasjonaci zgłaszali kandydatów w ośmiu kategoriach. Propozycje konkursowe trafiały do nas za pośrednictwem formularza dostępnego na stronie WWW miesięcznika. Następnie czytelnicy głosowali na produkty zebrane w poszczególnych kategoriach. Głosy oddała też redakcja.