4 maja 2022 r. Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o zmianie ustawy o krajowym systemie ewidencji producentów, ewidencji gospodarstw rolnych oraz ewidencji wniosków o przyznanie płatności oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Nowela wprowadza możliwość elektronicznego składania wniosków o wpis do ewidencji producentów rolnych, a także o wypłatę i przyznanie pomocy w ramach działań zalesieniowych objętych Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich. Obecnie takie podania należy składać w wersji papierowej do kierownika biura powiatowego ARiMR. Nowe rozwiązania umożliwiają sporządzanie elektronicznej kopii dokumentów, co ograniczy ilość miejsca przeznaczonego na przechowywanie akt spraw w postaci papierowej oraz zapewni szybki dostęp do nich z każdego szczebla organizacyjnego ARiMR. Aktualnie akta spraw przechowywane są wyłącznie w wersji papierowej. Doprecyzowane zostały także przepisy w sprawie postępowań ze skopiowanymi elektronicznie dokumentami oraz z elektroniczną kopią dokumentów. Nowe rozwiązania mają wejść w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia, z wyjątkiem części przepisów, które zaczną obowiązywać w innych terminach.
Podziel się!