Adwertorial
TP-Link rozszerza swoją ofertę, wprowadzając system Omada SDN. Jest to platforma do programowego zarządzania infrastrukturą sieciową złożoną z urządzeń serii Omada. Są to zarówno punkty dostępowe, przełączniki, jak i bramy sieciowe tworzące jedną, zintegrowaną sieć z możliwością konfiguracji i administrowania przez chmurę.
Kilka lat temu firma TP-Link wprowadziła do oferty serię centralnie zarządzanych punktów dostępowych Wi-Fi z serii Omada. W ofercie producenta znajdują się obecnie punkty dostępowe montowane na suficie, takie jak testowany ostatnio na łamach „IT w Administracji” EAP225, jak również urządzenia naścienne montowane w standardowej puszce elektrycznej (EAP115-Wall) czy też zewnętrzne, odporne na warunki atmosferyczne (EAP225-Outdoor). Wszystkie punkty dostępowe z serii Omada są ze sobą kompatybilne. Dzięki takim możliwościom scentralizowanego administrowania nawet setkami punktów dostępowych z dowolnego miejsca poprzez chmurę czy też utworzenia nawet 16 odseparowanych od siebie sieci bezprzewodowych urządzenia świetnie sprawdzają się w takich środowiskach, jak budynki użyteczności publicznej, biura, hotele czy też szkoły. Co istotne, wszystkie punkty dostępowe z serii TP-Link Omada są zasilane poprzez standard PoE (Power over Ethernet), który umożliwia wykorzystanie kabla Ethernet do jednoczesnego zasilenia urządzenia i transmisji danych.
Pełna kontrola nad siecią
TP-Link rozbudowuje swoją ofertę urządzeń zarządzanych centralnie poprzez chmurę i wprowadza platformę Omada SDN. Do oferty producenta trafiają nowe bramy sieciowe, przełączniki i kontrolery, a dostępne już wcześniej punkty dostępowe otrzymały aktualizację oprogramowania. TP-Link Omada SDN umożliwia stworzenie wysoce skalowalnej sieci LAN i WLAN – w pełni kontrolowanej za pomocą jednego interfejsu. Przekłada się to na płynne połączenia przewodowe i bezprzewodowe, które są niezbędne m.in. w hotelach, szkołach, biurach czy urzędach.
Dzięki rozwiązaniu Omada SDN administratorzy będą mogli w łatwy i kompleksowy sposób zarządzać centralnie całą siecią, także rozproszoną pomiędzy placówkami – z dowolnego miejsca i o dowolnej porze. Instalatorzy mają do wyboru dwie możliwości implementacji systemu: poprzez kontroler sprzętowy Omada OC200/OC300, który eliminuje konieczność korzystania z komputerów i serwerów, lub oprogramowanie Omada Controller instalowane na komputerze w sieci lokalnej. Do oferty dołączy również kontroler Omada Cloud w modelu subskrypcyjnym, oparty całkowicie na chmurze, niewymagający stosowania ani kontrolera sprzętowego, ani programowego. Wbudowana w kontroler sztuczna inteligencja zapewnia pewniejsze działanie i bardziej intuicyjną kontrolę sieci Wi-Fi niż w przypadku tradycyjnej infrastruktury. Automatycznie analizuje potencjalne problemy i wysyła sugestie dotyczące optymalizacji sieci i zwiększenia jej wydajności. Pomaga też lokalizować źródła zakłóceń i przeciwdziałać im poprzez automatyczne dostosowywanie ustawień kanału i mocy transmisji sąsiednich punktów dostępowych w ramach tej samej sieci.
Najwyższy poziom bezpieczeństwa
System Omada SDN umożliwia przydzielanie administratorom różnych uprawnień. Daje to możliwość wieloosobowego, wielopoziomowego zarządzania siecią z zachowaniem najwyższego poziomu bezpieczeństwa. System oddziela zasoby dotyczące zarządzania siecią od wrażliwych danych użytkowników, dzięki czemu ruch generowany przez nich nie jest przetwarzany w chmurze, co zapewnia lepszą ochronę ich prywatności.
Dzięki przyjaznemu graficznemu interfejsowi, a także aplikacji na urządzenia z systemem iOS oraz Android, administratorzy zyskają narzędzie do łatwego i inteligentnego monitorowania stanu sieci z dowolnego miejsca i o dowolnej porze. Sprawdzanie poziomu wykorzystania przepustowości i natężenia ruchu, uzyskiwanie dostępu do dzienników ze statystykami, otrzymywanie powiadomień i ostrzeżeń oraz śledzenie danych kluczowych dla rozwoju firmy nigdy nie było tak proste.