Adwertorial
Do grona profesjonalnych narzędzi do zarządzania procesami IT dołączył polski produkt – platforma OXARI ITSM. System zawiera dedykowany zbiór funkcji pozwalających zapewnić realizację wszystkich wymaganych w ITIL procesów. Ogromnym atutem rozwiązania jest jego elastyczność osiągnięta przez nieograniczoną możliwość konfiguracji interfejsu oraz zarządzanie poprzez własne reguły logiczne.
Nowoczesny system ITSM jest funkcjonalny, elastyczny w konfiguracji, a jego producent zapewnia pełne wsparcie wdrożeniowe i szkoleniowe. Proponowane przez międzynarodowych producentów rozwiązania ITSM są zbieżne funkcjonalnie, jednak – w odróżnieniu od OXARI – żadne z nich nie zapewnia zintegrowanego, centralnego zarządzania punktami końcowymi, czyli stanowiskami komputerowymi oraz urządzeniami mobilnymi. Warto podkreślić, że zespół certyfikowanych konsultantów ITIL jest do dyspozycji klientów OXARI na każdym etapie projektu.
ServiceDesk – główny moduł systemu OXARI ITSM
Podstawowym procesem, wdrażanym za pośrednictwem systemu OXARI, jest ServiceDesk. Na platformie udostępnione są odpowiednio zaprojektowane mechanizmy, które pozwalają w pełni zarządzać kanałem zgłoszeń serwisowych i komunikacją z użytkownikami. System, zgodnie z ITIL, umożliwia zarządzanie zgłoszeniami o charakterze incydentu (Incident Management) oraz wnioskami o usługę IT (Request Management). Zarejestrowane tickety można przekazać bezpośrednio do osób odpowiedzialnych za dany obszar lub zrealizować w ramach zaprojektowanej ścieżki obsługi. Operatorzy systemu mogą tworzyć dowolną liczbę kolejek zgłoszeń, konfigurując widoczność potrzebnych danych. System pozwala również na analizę przebiegu realizacji zgłoszeń według zdefiniowanych poziomów SLA, a także zapewnia dostęp do bazy wiedzy. Każdy element interfejsu platformy OXARI można edytować – tak aby dostosować zakres dostępnych funkcji i prezentowanych danych do aktualnie zalogowanego operatora. Użytkownicy mogą swobodnie skonfigurować własną logikę pracy – określając wybrane zdarzenia, akcje oraz warunki – w prostym, wygodnym w obsłudze kreatorze, który gwarantuje wizualizację przepływu danych.
CMDB oraz ITAM
Kolejne moduły OXARI ITSM to narzędzia do budowania centralnej bazy środowiska zarządzanego przez zespoły IT. Funkcja CMBD (Configuration Management Database) pozwala poprzez wbudowane mechanizmy automatycznej identyfikacji urządzeń IT stworzyć sieć ich powiązań oraz modelować usługi wraz z ich elementami w postaci np. serwerów, przełączników sieciowych czy też oprogramowania. System integruje się przez otwarte API z zewnętrznymi źródłami danych, które również są źródłem informacji dla bazy CMDB. Co ważne, system umożliwia jednocześnie obsługę procesu zarządzania zmianą (Change Management).
Centralne zarządzanie użytkownikami oraz zasobami IT jest możliwe dzięki modułowi IT Asset Management (ITAM). Jego główna rola sprowadza się do centralnej ewidencji zasobów IT opisanych zestawem dedykowanych atrybutów. System pozwala przechowywać dokumentację elektroniczną (np. faktury, umowy, protokoły) powiązaną z konkretnymi obiektami. Proces ITAM to również zarządzanie cyklem życia zasobów wraz z informacją o powiązanych z nimi pracownikach. W tym obszarze system również dostarcza mechanizmy, które pozwalają na sprawne wydawanie sprzętu z użyciem wbudowanych protokołów zdawczo-odbiorczych.
Zarządzanie uprawnieniami
Zarządzanie procesem nadawania uprawnień to kluczowy element administrowania bezpieczeństwem informacji. W systemie OXARI ITSM z łatwością można określić, kto ma dostęp do konkretnych systemów informatycznych i na jakich uprawnieniach. Platforma pozwala na zdefiniowanie etapów procesu akceptacji oraz wskazanie osób decyzyjnych. Dodatkowo każda zmiana uprawnień jest rejestrowana i dostępna w module raportowym. Zaletą jest również automatyczne przypominanie o konieczności przedłużenia lub odebrania kończących się zezwoleń.
Wsparcie obsługi komputerów oraz urządzeń mobilnych
Elementy, które wyróżniają system OXARI ITSM, to zdalne zarządzanie i automatyzacja operacji związanych ze stanowiskami komputerowymi oraz urządzeniami mobilnymi. Zintegrowane funkcje administracyjne – takie jak możliwość bezpośredniego przejęcia pulpitu użytkownika czy zarządzanie np. zdalną dystrybucją oprogramowania lub skryptami poprzez zdefiniowane zadania oraz polisy – znacząco skracają czas obsługi użytkownika. Informacje otrzymywane od urządzeń końcowych w czasie rzeczywistym umożliwiają automatyczne reagowanie na określone zdarzenia i mogą być wyzwalaczem dla kolejnych działań systemowych.
Rozwój technologii mobilnej wymaga traktowania smartfonów użytkowników jako równoprawnych narzędzi pracy i zapewnienia im pełnego wsparcia technicznego. Nie bez znaczenia jest również bezpieczeństwo przechowywanych na nich informacji. Właśnie dlatego urządzenia mobilne – z założenia znajdujące się poza firmą, a zawierające często jej wrażliwe dane – również objęte są pełnym zdalnym wsparciem, a podstawowym założeniem OXARI MDM jest możliwość zdalnego zablokowania oraz wyczyszczenia danych z urządzenia. System OXARI, dzięki unifikacji części narzędziowej oraz procesowej, wspiera zespoły IT w codziennej pracy bez konieczności wdrożenia, integracji czy utrzymania dodatkowych narzędzi.
Dlaczego warto wdrożyć OXARI?
Na to pytanie odpowiada dyrektor jednego z działów IT: „Wdrożenie systemu OXARI ITSM to przede wszystkim korzyści dla zespołu IT, ale również dla pozostałych działów organizacji”.
Tomasz Fiałkowski – Project Manager w zespole OXARI – podsumowuje, że klienci najczęściej doceniają OXARI za elastyczność konfiguracji systemu OXARI, która pozwala osiągnąć oczekiwane założenia, merytoryczne wsparcie konsultantów na każdym etapie wdrożenia systemu ITSM oraz optymalne koszty realizacji projektu, dzięki czemu zespoły IT są w stanie wykazać oszczędności dla organizacji. Użytkownicy cenią również przejrzysty interfejs WWW systemu i możliwość jego wygodnej personalizacji.
Więcej informacji
Szymon Dudek
www.oxari.com
kontakt@oxari.com
797 010 700